maandag 21 oktober 2024

God in de klimaatcrisis -  Maandag 21 oktober 2024

20.00 uur Emmaüskerk Koningin

Julianaweg 64 Middelharnis.

De laatste jaren wordt steeds duidelijker welke impact wij hebben op de natuur. Ons afval stroomt door de rivieren en oceanen, de biodiversiteit holt achteruit en de klimaatcrisis wordt steeds meer zichtbaar. We kunnen er niet meer onderuit om anders te gaan leven. Niet alleen voor de dieren en planten of de generaties na ons, maar ook voor de meest kwetsbaren op de wereld die nu al het hards geraakt worden. Wat kan je doen? Welke keuzes maken verschil en heeft het nog wel zin? Hoe voorkom je dat je uitgeblust raakt? En hoe houd je de hoop vast? God in de klimaatcrisis: een interactieve workshop over zinvol handelen. Samuel van Klinken, tevens lid van de Emmaüskerk, neemt je mee naar de vraag hoe je hoop houdt in een snel veranderende wereld. Welke duurzame keuzes maken nu echt verschil voor het klimaat? En hoe brengen we met elkaar een duurzame beweging op gang? En als je gelovig bent. Hoe kun je je laten inspireren door Gods droom voor een eerlijke wereld? Deelname is gratis maar het einde van de avond een bedrag doneren voor wat het u waard wasvinden we fijn. Handig is het als u zich vooraf aanmeld maar is niet verplicht. Aanmelden kan via groenerentmeesters@emmauskerkmiddelharnis.nl.Iedereen is welkom!