Uitvoering passie The Crucifixion 25 maart 2018 Uitvoering passie The Crucifixion 25 maart 2018
Uitvoering passie The Crucifixion
door het Oecumenisch Koor G-O en de Maascantorij Rotterdam

Op Palmzondag 25 maart 2018 om 20.00 uur werd The Crucifixion, een Engelstalige passie van John Stainer, uitgevoerd in de Rooms Katholieke Kerk O.L.V. Hemelvaart in de Nieuwstraat te Oude-Tonge.

Op donderdag 29 maart 2018 zal om 19:30 dezelfde uitvoering in de Laurenskerk te Rotterdam plaatsvinden.

De eerder genoemde uitvoering van vrijdag 30 maart 2018 in de Doopsgezinde kerk te Rotterdam is komen te vervallen.

De uitvoerenden zijn het Oecumenisch Koor Goeree-Overflakkee en de Maascantorij (cantorij van Maaskant Open Grenzen - Laurenskerk en de Doopsgezinde Gemeente) uit Rotterdam. Dit samengestelde koor bestaat uit plm. 50 personen en staat onder leiding van dirigent Henk Oosthoek.

Deze Engelstalige passie duurt ongeveer een uur.
Het lijdensverhaal wordt niet zoals in de klassieke passionen als recitatief gezongen, maar gelezen in het Nederlands door een lector.
Ook de gemeente wordt actief bij het stuk betrokken d.m.v. samenzang.
De passie wordt op het orgel begeleid door Rob Soeteman. Samen met de teksten die door de lector worden gelezen, klinkt zo het lijdensverhaal. Deze passie van John Stainer is zowel indrukwekkend als ontroerend.

De toegang is gratis, maar na afloop is er wel een collecte voor de onkosten.
U bent van harte welkom op zondag 25 maart, 20.00 uur in de Rooms Katholieke Kerk te Oude-Tonge (kerk geopend vanaf 19.30 uur).